2014. október 31., péntek

Csőben sült brokkolis harcsa

Néhány hét távolságából elég bajos felidézni hogyan is készítettem el az ételt. Szerencsére főzés közben legalább a hozzávalókat feljegyeztem...

Hozzávalók:


3 sárgarépa
vaj, méz, citrom, só, bors

4 szelet afrikai harcsa
2 közepes brokkoli
1 evőkanál vaj
1 evőkanál liszt
tej
só, bors, szerecsendió
petrezselyem
sajt

bulgur
aszalt paradicsom

Elkészítés:

A sárgarépát meghámoztam, majd zsülienre, vagyis vékony kis csíkokra daraboltam. Serpenyőben megolvasztottam a vajat, mézet adtam hozzá, és sóval, borssal, citromlével ízesítve ebben pároltam meg a sárgarépát.

A brokkolit rózsákra szedtem és sós vízben megfőztem.
A halszeleteket sóval, borssal ízesítve kivajazott tepsibe fektettem. Erre kerültek a megfőtt brokkolirózsák. A vajat megolvasztottam, belekevertem a lisztet, majd felöntöttem tejjel (vagyis készítettem egy besamelmártást). Ízesítésnek só, bors, őrölt szerecsendió és aprított petrezselyem került bele. Végén hozzáadtam a reszelt sajtot, majd leöntöttem vele a brokkolis halszeleteket.
Előmelegített sütőben úgy 20 perc alatt készre sütöttem.

A bulgurt én úgy főzöm, mint a rizst, vagyis kevés olajon picit átpirítom, felöntöm kétszeres mennyiségű forró vízzel. Ízesítésnek leveskocka helyett anyukám házi darált zöldségei kerültek bele. Miután felszívta az összes vizet és megpuhult, hagytam még egy kicsit állni a gőzben. Legvégén hozzáadtam a feldarabolt aszalt paradicsomot az olajával együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése