2014. szeptember 27., szombat

Mezítláb a konyhában: Eszter bemutatkozása

én így érzem jól magam
név: Eszter (Padparadsa)
születési év: 1978
csillagjegy: Oroszlán
konyhán kívüli elfoglaltság: asztrológia (coyote biznisz :))
Eszter konyakkal
Mi a kedvenc ételed?
- Az abszolút kedvenc a sült krumpli. Olyan vagyok, mint Gombóc Artúr a csokival: jöhet pirított, belga, tepsis, hagyományos rósejbni... Továbbá imádom a tenger gyümölcseit.
És koktélod?
- Nem vagyok koktélos. Inkább egy pohár száraz bor.
évszakról és fogástól függően fehér, rosé vagy vörös
Mi volt életed első konyhaművészeti remeke? (vagy legalábbis első próbálkozása)
- Nagyival kooperálva a mákos nudli, önállóan pedig a gyümölcstorta.
Milyen stílusú konyha áll hozzád a legközelebb?
- Szinte az összes: Távol-kelettől egészen Mexikóig. Jöhet japán, kínai, indiai, olasz, görög, spanyol, arab, kreol... Néhány alapanyag és a nagyon csípős kivétel!
Legkülönlegesebb étel, amit valaha kóstoltál?
- A rántott békacomb már a születésem utáni perceket meghatározta. Az volt anyukám első vacsorája, amit nagypapa fogott, készített. Mondhatni, már az anyatejjel szívtam magamba a különlegességeket. Gyerekként borzasztóan válogattam, talán 10-11 ételt voltam hajlandó megenni. Aztán szerencsére a kóstolás terén is bátrabb lettem. Így ettem már csigát, cápát, kardhalat, pálmaszívet, langusztát, lótuszgyökeret.
lótuszgyökér fotó innen
Legemlékezetesebb vacsiélményed?
- Több is van. Az első talán mikor kisebb közelharc árán betettem a lábamat egy kínai étterembe. Az édes-savanyú győzedelmeskedett: azonnal megszeretettem. Vagy amikor az első kedvesem apukáját és annak párját láttam vendégül 17 évesen. Csirkét csináltam valami üveges szósszal, hozzá gyors, zacskós rizst főztem. Nagyon megdicsértek, még a receptet is elkérték tőlem. De egy bizonyos pizza-vacsora is rajta van a listámon.
Szereted a munkádat?
- Az asztrológia nem munka. Életérzés. Azt pedig nagyon...!
Sziklamászás vagy barlangászás?
- Befele is szeretek menni, felfele is.
Hány éves voltál,mikor először volt rajtad tűsarkú?
- Nem emlékszem. Talán 14?
Mi a kedvenc (ruha) márkád?
- Nincsenek kedvenc márkáim. A különleges, egyedi dolgokat szeretem.
Milyen ruhában mennél férjhez?
- Ha már férjhez menetelre adnám a fejem, a ruha számítana a legkevésbé.
Melyik a kedvenc budapesti éttermed?
- Most épp a Mazel tov az Akácfa utcában
shakshuka, az izraeli lecsó
Ki az, akit magaddal vinnél egy világ körüli útra?
- Aki velem tartana.
Melyik szigetre utaznál el legszívesebben?
- Bora Bora, csak oda! Viccet félretéve, most valamiért Bali a favorit.
Melyik egzotikus helyen tartanád az esküvődet?
- Aki ismer, tudja, hogy "az esküvőm" önmagában egy egzotikus dolog lenne.
Mit vinnél magaddal egy lakatlan szigetre? (1db tárgy)
- Valami praktikusat. Talán egy hajót...
Hol szürcsölnéd legszívesebben a reggeli kávédat?
- Ágyban, párnák közt.
Melyik kontinensen jártál már?
- A hétből négy kipipálva.
Van olyan dolog számodra, ami bakancslistás?
- Megélni a Plútó visszatérésemet! (asztrológus humor)
Kedvenc zenei stílusod vagy kedvenc előadód?
- Nincs ilyen. A jó zenéket és a jó előadókat szeretem, nem a kategóriákat.
Telefonod aktuális csengőhangja?
- Little Boxes a Weeds főcímzenéje, The Individuals feldolgozásában
Legkedvesebb filmed, amiben főznek vagy esznek?
- Ízek, imák, szerelmek, Csokoládé, L'ecsó, ha pedig könyv, akkor Rejtő! Nem véletlen lett anno a gasztroblogom Levin módra.
jelenet a L'ecsóból
Kedvenc férfi színészed?
- Kedvenc karaktereim vannak. Például Hugh Laurie Houseként, Vincent Cassel rossz fiúként (ez a legtöbb filmjében előfordul), Tim Roth a Hazudj, ha tudsz-ban, Christian Bale Batmankent vagy John Malkovich Valmont szerepében.
Melyik hírességgel töltenél el kettesben egy kellemes vacsorát?
- Valamelyik ismert szakáccsal, aki a vacsorát is prezentálná. Jamie Oliver, Gordon Ramsay vagy Heston Blumenthal is esélyes rá!
Miért éppen Alaszka?
- Hogy két filmben is láthassuk La vache-t repülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése