2014. október 28., kedd

A vacsoracsata első, hivatalos Michelin-csillag díjkiosztó ünnepsége

Az a jó abban, hogy én írom a blogot, hogy nyugodt lélekkel sztárolhatom magamat. Mivel egyik lány sem csavarja ki a kezemből a klaviatúrát, ezért nyakló nélkül osztogathatom szerény személyemnek a díjakat.

Először is a Pulitzert ennek a remek webfelületnek a tartalmáért. Aztán Grammy-t, a zuhanyzó alatti énekes produkciómért (szerencsére ennek művészi értéke a négy fal és az én két botfülem között maradt), továbbá összevont Oscar- és Arany Málna díjat, mivel főzés közben több filmjelenetet is előadtam.
Például a L'ecsóból, igaz, nem patkány volt, hanem egér, és nem a konyhában, hanem a kertben, de az Eiffel-torony megjelent a háttérben. (Legalábbis a laptopom háttérképeként.).
Továbbá az Ízek, imák, szerelmeket, mivel több istenséghez is fohászkodtam, hogy jól sikerüljön a menüm (imám meghallgattatott, ámen), miközben beleszerettem a sütőtöklevesbe.
Végül, de nem utolsó sorban a Michelin babáról elnevezett virág alakú csillagot.
Következzék a hagyományos köszönőbeszéd:
Először is köszönöm anyámnak a főzés szeretetét és az ahhoz való érzéket, apámnak a gourmet-vérvonal továbbörökítését, Margit néninek a sütőtököt, Nándinak a bort, Palinak a karamellkészítés technikáját, Mautner Zsófinak és Jamie Olivernek a recept-inspirációkat, végül, de nem utolsó sorban, sőt legfőképpen a lányoknak (ábécé-sorrendben):
Annának, Dodónak, Eninek és Noéminek
a maximum pontszámot!

Huh, önfényezésből is megárt a sok, bár az Oroszlán-bőröm jól bírja a dicséretet. Inkább visszatérek a földre és leírom, végeredményben ki hány ponttal zárta az első fordulót.

A dobogó fokai

Noémi első versenyzőként gyorsan túlesett a főzési feladatokon, így a játék hátralevő részére csak a kóstolás maradt. Elsőnek lenni ezek mellett az előnyök mellett tartogat hátrányt is, mivel még nincs összehasonlítási alap. De rutinja és padlizsánkréme az előkelő 3. helyig repítette.
Pontszáma: 77,5

Eni alig fél ponttal maradt el tőle. (ki találta ki ezeket a fél pontokat???). Mivel talán ő mozog legkevésbé otthonosan a konyhában, nálam különdíjassá vált az isteni szőlős gyöngyhagymás szűzpecsenyéje. A játékban a 4. helyen végzett.
Pontszáma: 77

Annácska libalakomája és rumos tiramisuja megosztotta a szavazók mezőnyét. Nekem ízlett a túlalkoholizált desszert, de a gyakorlott tiramisu-fogyasztók a megszokotthoz ragaszkodtak. Az 5. hely szerintem csak ennek az eredménye.
Pontszáma: 73,5

Szerintem a szépen fejlett szarkazmusom és a blogírási autonómiám miatt nem mert senki a maximumnál kevesebb pontot adni, így tudtam az őszi menümmel a dobogó 1. fokán végezni. Megtisztelő, de hogy saját magammal is tudjak tovább versenyezni, a következő fordulóra új pontrendszert kell kidolgoznom.
Pontszám: 80

Dóri zárta a sort és elfogulatlanul is kijelenthetem, a sajttortája nálam minden desszertet kenterbe vert. Miért is nem kaptam ilyet a szülinapomra? A 2. hely oka valószínűleg csak ez az elmaradás lehetett.
Pontszám: 79

Következő bejegyzésben: Hogyan is folytatódik a vacsoracsata?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése