2014. október 10., péntek

Folyékony őszi napsugár: chilis sütőtök krémleves

Míg a Levint szerkesztettem sok receptem kezdődött így: "tulajdonképpen nem szeretem, de...". A sütőtökkel is hasonlóképpen vagyok. Vagyis voltam, mert ez a leves meggyőzött róla, hogy mindenből ki lehet hozni valami szerethetőt.
Igazi ízkavalkád, ráadásul a színe is elbűvölő: szép őszi meleg sárga.
Azoknak is ajánlom, legalább egy kóstolás erejéig, akik hozzám hasonlóan nem rajonganak a sült tökért. Lehet, hogy ez megváltoztatja a véleményüket!

Hozzávalók:

1 sonkatök vagy más sütőtök
2 közepes burgonya
1 fej vöröshagyma
1 chilipaprika
1 evőkanál vaj
húsleveskocka vagy alaplé
só, bors
kakukkfű, őrölt kömény
szerecsendió
petrezselyem
1-1,5 dl tejszín
néhány szelet füstölt sonka

sült tök

Elkészítés:

A tököt alaposan megmostam, félbe vágtam, kikapartam a magjait. 200°C-os sütőben kb. 1,5 óra alatt puhára sütöttem.

A hagymát és a chilipaprikát felaprítottam, utóbbiból a magokat kiszedtem előtte.
A krumplit elnegyedeltem. Vajon megpároltam a hagymát, a chilit, rádobtam a kakukkfüvet, végül a burgonyát és felöntöttem vízzel. Alaplé híján beledobtam egy leveskockát.
Sóval, borssal, köménnyel és aprított petrezselyemmel ízesítettem, majd puhára főztem a krumplit.

A fazekat lehúztam a tűzről, belekanalaztam a tök húsát (néhány szelet kivételével, mert azt félretettem a tálaláshoz). Botmixerrel pürésítettem. Néhány csepp citromlevet adtam hozzá, majd belekerült a szerecsendió is.Végül felöntöttem tejszínnel és összeforraltam.

Tálalásnál megpirított füstölt sonka és egy-egy szelet tök került a tányér közepére, erre szedtem rá a levest. Akkor igazán finom, ha a sonka kellőképpen sós, így ellensúlyozza a sütőtök édességét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése