2014. október 7., kedd

Akasztják a hóhért, avagy főzik a séfet? A negyedik vacsoracsata

Elérkezett az én fordulóm.
Lelkes blogger-, és vacsoratársaim ölre mentek a bejegyzésírásért, végül KO-val kiütötték egymást, ezért rám maradt a saját főztöm kiértékelése. Is.
S így született meg a cím...

Külsőségek

Lássuk be, a rózsaszín műanyagklumpa kissé illúzióromboló lett volna, ezért egy fotó kedvéért én is tűsarkút húztam.
Mivel őszi hangulatú menüvel készültem, így a terítéken is megjelentek az évszak motívumai: krizantém és gesztenye. Előbbit a piacon vettem, utóbbiakat anyukám zsebéből pakoltattam ki. Szeptembertől november végégi valamiért ezekkel súlyozza ki magát. Talán a viharos erejű szelek ellen is hatásos?
A meglepetésajándék annak a következménye, hogy néhány hete rátaláltam és beszabadultam a Hobbiművészbe. A cuki kis fa evőeszközöknek nem tudtam ellenállni, ezért pirosra festett fa-szívekre ragasztottam őket. Minden lány kapott még pluszba egy hozzá passzoló figurát. Igaz, Noéminek szentkirályis palackot, Dórinak opera-álarcot, Annának paragrafust, Eninek pedig harisnyanadrágot kerestem, de a fagomb készítők nem voltak ilyen kreatívak, csak kutyákat, bögréket és teknősöket gyártottak.

Konyhai ténykedésem eredményei

Épp a vacsorám előtti napon volt a Konyhafőnök döntője. Nézve az adást rengeteg trendi gasztro-kifejezéssel bővült a szókincsem. A műsorban röpködtek az ilyen szakszavak, mint "fine dinning", "fúziós konyha", "textúra". Nos, szerintem a vacsora fine is volt, dinning is volt, s bár az adagok bőven túltettek az előírt mennyiségen, még így is akadt egy-két repetázó.
Fúzió is volt a javából, eredeti svéd füstölt lazac, alföldi sütőtök és néhány utolsó pillanatos megoldás olvadt össze kerek egésszé a tányérokon. A textúrákkal pedig olyan becsületesen játszottam, hogy még Bernáth József, a séf, is büszke lett volna rám...
 
A welcome drink száraz pezsgő volt, ehhez készítettem egy amuse-bouche-t. Ez tulajdonképpen egy "üdvözlőfalat", amit divatosan leginkább kóstolókanalakon kínálnak.
Az én "de-örülök-hogy-itt-vagytok" fogásom füstölt lazackrém volt burgonyapogácsára ültetve.
Az előétel chilis sütőtökkrém-leves. A hatalmas sonkatök nagynénémék kertjéből került hozzám. A lányok imádják, én sosem rajongtam a sütőtökért, de bíztam benne, hogy kihozok belőle olyan ízvilágot, amivel én is megkedvelem. Sikerült.
Egyszerre pikáns csípős a chilipaprikától, krémesen édes a töktől, savanykás a pár csepp citromlétől és sós a hozzá sütött házi füstölt sonka kockáktól.
Főfogásként afrikai harcsa került az asztalra. Nagyon szeretem ezt a halat, mert ízletes és jól variálható. Roppanósra főzött brokkoli és tejszínmártás került rá, mellé asztalt paradicsomos bulgurt és roppanós, mézes sárgarépát tálaltam.
A bor 2007-es somlói Juhfark, a Fekete Pincészettől. Néhány évvel ezelőtt készítettem egy Csillagjegyek és borok összeállítást. Ez írtam akkor: "Az Ikrek jegy légies, merkúri bora annyira könnyed, semleges hogy kiegészít egy jó beszélgetést, de nem vonja el a figyelmet róla. Száraz, szamlasárga tiszta, szőlővirág illatú borok közül válasszunk, mint amilyen a Juhfark."
Ez a bor tökéletesen megfelelt a hal kíséretének, bár az íze-illata teltebb és gyümölcsösebb a többi juhfarkhoz képes.
Ja, és köszönjük egy kedves Ikreknek a "véletlenszerű" bor-szponzorációt!
A desszert az ősz három legfontosabb gyümölcse köré épült. A muskotályos szőlő nyersen, a szilva lekvár-állagúra főzve, a vilmoskörte pedig mézben karamellizálva került a tányérra. Mellettük a világ egyik legellenállhatatlanabb csokikréme, a semi-freddo.

Most is jó hangulatban...

...telt az este. Megpróbáltunk "Ki vagyok én?" játékot játszani a szabályok ismerete nélkül. Hogy legközelebb már ne legyen ilyen probléma, gyors összefoglaló a játék menetéről:
Fejenként 10 kérdést teszünk fel, és csak utána következik a másik játékos! Az nyer, aki a legkevesebb kérdésből ismer magára.
Szerintetek ki kicsoda volt az este folyamán?
Végül egy életkép-montázzsal és egy verssel zárul a mai bejegyzés.
"Az agyhalott hal, semmit nem hall, hiszen füle behalt.
Hallása -be kell lássa- legnagyobb testi károsodása.
Partra vetett teste kicsinyecske, sziklára csapódott, mégsem kecske.
Hiszen a kecske egy bak! Hogy lehetne halak?! Kikérem magamnak!
Szavannán az oroszlán mennyivel vígabban poroszkál...!
Arany szőrére por nem száll, csillog, mint harisnyában a lurex-szál!
Szkeptikusok, szarkazmusok, a lényeg hogy finomat kajcsizok!
Jó társaságban repül az idő, poharunkban löttyen a pezsgő.
Jövök ide máskor is,
CSAK A HALAKAT HAGYJÁTOK KI A P...BA A TÖRTÉNETBŐL!!!"

Itt a vége, ússz el véle... Viszlát, és kösz a halakat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése