2019. január 6., vasárnap

Életérzések

Nóri-interjú

“Akárhol is vagy, légy ott teljesen!”

Mondanál nekünk pár szót magadról?
Imádok utazni, megismerni más kultúrákat és kipróbálni a helyi ételeket és italokat. Már az anyatejjel az utazás örömét szívtam magamba, Anyukám utazási irodában dolgozik, Apukám tengerész volt.
Másik szenvedélyem az állatok és a természet. Már gyerekkoromban a gazdájától távol sétáló kutyát hazavittem, hogy elveszett szegény. Kormi cicát az udvarról felcsempésztem a lakásba és a babakocsiban keringtem vele a lakásban. Később lett Tapi kutyánk, jártam lovagolni, majd a családba került Mafi, egy igazi sármos fekete labrador fiú. Pár éve pedig lett saját kutyusom, Álom, akivel sokat kirándulunk.
A legjobb, ha a hármat egyszerre tudom kombinálni. Például, amikor Thaiföldre utaztam, elmentünk északra, Chiang Maiba, ahol egy három napos dzsungeltúrán vettünk részt és egy elefánttáborban laktunk. Életem egyik legemlékezetesebb kiruccanása volt.

Mik azok az alapanyagok, amiket semmilyen szín alatt nem látnál szívesen a tányérodon? (Van-e bármi, amire esetleg allergiás/érzékeny vagy?)
Tehéntejre érzékeny vagyok, de csak tej formájában nem iszom, sajtok jöhetnek minden formában.

És mi az, ami bármikor jöhet?
Saláta, zöldségek, gyümölcsök, halak és tengeri herkentyűk, sajtok.
Van-e olyan étel, amit szívesen megkóstolnál, de még nem volt alkalmad kipróbálni?
Osztriga, de csakis frissen kifogva a reggeli halpiacon, egy pohár pezsgő társaságában. (bakancslistás)

Hol szeretsz leginkább élelmiszert vásárolni?
Piacon, kis boltokban, ahol tudom, hogy friss és jó minőségű áruhoz juthatok.

Honnan a vonzódásod a konyhaművészethez?
Fiatal koromban kaptam egy szakácskönyvet és abból próbáltam a családomnak egyszerűbb ételeket készíteni. Nagyimnak mindig segítettem születésnapokra és ünnepekre a sütemények elkészítésében és most már részben én vettem át ezt a szerepet.
Inkább könnyű és egyszerű ételeket szoktam készíteni.

Mik azok a konyhai eszközök, amik nélkül elképzelhetetlen lenne az élet?
Kávéfőző és botmixer, turmixgép. Sokszor készítek krémlevest, illetve nyaranta gyümölcsturmixokat. Nem szívesen mondanék le róla.

Manapság tele van a média híres tévés szakácsokkal. Neked ki a kedvenced és miért?
Jamie Oliver, mert imád főzni, nagyon kreatív és nemesebb célokat is támogat, pl: iskolai étkezés megreformálásában aktívan részt vesz.
Idén nemzetközi konyhaforduló lesz, te melyik országot választottad és miért?
Spanyolországot választottam, mert imádom, olyan mintha a második otthonom lenne. Szeretek úgy enni, amit a spanyol konyha megtestesít. Többféle ételt megkóstolni és mindegyikből enni egy keveset, ezek az úgynevezett tapasok. Ahány régió van az országban, annyiféle ételt és alapanyagot használnak. A baszk konyha például merőben eltérő az andalúztól, más a klíma és az emberek habitusa is.
Bevallom őszintén még nem nagyon készítettem spanyol ételt, mindig az utazásaim során fogyasztottam, úgyhogy kíváncsian várom, mit tudok kihozni belőle.

Hogy viszonyulsz a többiek választásához? Mit gondolsz az olasz, a magyar, a belga és a thai konyháról?
Mindegyik nagyon tetszik. Az olasz hasonló a spanyolhoz, kicsit több a tészta étel, de az alapanyagok és a mediterrán életérzés ugyanúgy visszaköszön. A thai konyhát imádom, mert szinte minden friss, nem főzik agyon és csípős. A magyar konyhánál kíváncsian várom, hogy Nelli mit fog készíteni. A belga számomra a legnagyobb meglepetés, mert nem tudok róla semmit, fogalmam sincs milyen ételeket esznek.

A másik ötlet a film vagy könyv ihletésű főzés lett volna. Van-e kedvenc étellel kapcsolatos jeleneted?
A film memóriám nem túl jó, de főzéssel és étkezéssel kapcsolatban eszembe jut, pl: Napsütötte Toszkána; Julie &Julia; Ízek, imák, szerelmek.

Ha bárkivel a világon együtt ebédelhetnél, ki lenne az és miért?
Nincs konkrét személy vagy híresség, akivel együtt szeretnék ebédelni. Akiket szeretek és közel állnak hozzám, bárkivel szívesen fogyasztanám az ebédem.
Street food vagy fine dining?
Mindegyik jöhet.  Ha elutazom, a helyi piacra mindig ellátogatok, az elmaradhatatlan.

Mi volt az eddigi legemlékezetesebb éttermi élményed?
Sok jó élményem volt, ahogy átgondolom, mindegyik utazáshoz kötött  Emlékszem egyszer az Amalfi-öbölben nyaraltunk és kerestünk vacsorázó helyet. Aki ismer, az tudja, hogy milyen háklis voltam (néha még mindig ilyen tudok lenni) az étterem hangulatára  Legyen autentikus, ne túl elegáns és ne túl turistás. Szóval egy ideje keringtünk és egyszer csak egy pici éttermet pillantottunk meg az út mellett, a sziklafal tetején. Mi lehettünk aznap este az első vendégek, amikor beléptünk, még mindenki készülődött. Leültünk egy asztalhoz a teraszon, szemben Capri-szigete és a nap készülődött lemenni. Már-már giccsesnek mondható. Emlékszem, hogy egy idősebb séf, aki a tulajdonos is volt egyben, kitolta zsúrkocsin az aznapi fogást, rajta halak, rákok… Kérte, hogy mondjuk meg, mit szeretnénk fogyasztani és ő majd elkészíti. Isteni finom volt minden, az előételtől a desszertig, a látvány pedig magáért beszélt. A vacsora befejeztével meghívott minket egy Limoncellóra és megkérdezte, hogy ízlett az étel.

Fontos-e számodra, hogy a partnered szeressen enni és/vagy tudjon főzni?
Az fontos, hogy az evés élményét együtt meg tudjuk élni. Az nem lényeges, hogy Ő szeressen főzni. Bár vannak olyan ételek, amik szerintem egy pasinak jobban állnak elkészíteni, pl: halászlé, vad ételek.

Hogy néz ki számodra egy romantikus étkezés?
Számomra attól lesz romantikus egy étkezés, ha meghitt hangulat vagy élmény kapcsolódik hozzá. Lehet akár szalonnasütés a csillagos ég alatt, piknik a természetben vagy gyertyafényes vacsora a teraszomon.
A vacsorát és az esti hangulat fényeket jobban szeretem, mint az ebédet.

Ha egyedül vagy, akkor is főzöl magadnak vagy rendelsz inkább egy pizzát?
Inkább készítek magamnak, többnyire egyszerű ételeket, amik hamar megvannak, pl: saláták, főzelékek, rakott ételek, levesek, hal, különböző krémek.

Mi alapján választasz bort a vacsorához és melyik a kedvenc borod?
A borok iránti ízlésem hullámzó, régen szinte csak száraz testesebb vörös borokat ittam, mostanában a friss és gyümölcsös fehér borokat, pezsgőt részesítem előnyben.

Szerinted mitől lesz jó hangulatú egy közös étkezés?
Ha olyan társaságban eszel, ahol hasonló ízlésű vagy az ételekre nyitott emberekkel vagy együtt. Szerintem a hely hangulata is befolyásoló tényező. A közös főzéseket is imádom, ahol együtt készítjük el az ételt, közben iszogatunk és beszélgetünk.

Lesznek-e a 2019-es évre vonatkozó újévi fogadalmaid?
Nem is annyira az idei évhez kötődik, már egy ideje megfogalmazódott bennem, hogy szeretnék rendszeresen táncolni járni, folytatni  a spanyol tanulást, elmélyíteni az asztrológiai tanulmányaimat és persze utazni, ha lehetőségem engedi.

Névjegy

Név:
Nóri
Generáció:
Y
Foglalkozás:
utazás-biznisz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése