2019. január 3., csütörtök

Poirot és Audrey nyomában

Eszter-interjú

“Az életed a komfortzónádon kívül kezdődik.”

Mi történt veled az elmúlt négy és fél évben?
Rengeteg minden, olyan, mintha 2014 fényévekre lenne! A legfontosabb talán az, hogy 2018 márciusában "megkutyásodtam", Avalon ugyanis fenekestül felforgatta az addig jól bejáratott hétköznapjaimat.

Mik azok az alapanyagok, amiket semmilyen szín alatt nem látnál szívesen a tányérodon? (Van-e bármi, amire esetleg allergiás/érzékeny vagy?)
A belsőségeket (máj, pacal, ilyesmi), illetve a túl csípős ízeket nem szeretem. A diót sem nagyon bírom (kivéve a baklavában, ott valamiért egyáltalán nem zavar), de allergiás semmire sem vagyok.

És mi az, ami bármikor jöhet?
Tulajdonképpen minden más jöhet! Halak és tengeri finomságok dobogósak nálam, édességek közül pedig a krémes desszertek. Ja, meg a sushi!!
Van-e olyan étel, amit szívesen megkóstolnál, de még nem volt alkalmad kipróbálni?
Homár. És igazi, minőségi kaviár.

Hol szeretsz leginkább élelmiszert vásárolni?
Hétköznap a közeli kis boltba járok, olykor a Fény utcai piacra is eljutok. Nagyon szeretem a meghitt, kis üzleteket, legyen az akár egy zöldséges, húsbolt vagy pékség, de sajnos ilyen nem igen akad a környékünkön. Pedig az az igazi, ha megismernek, tudják, mit szeretek, sokkal személyesebbé teszi a vásárlási élményt!

Honnan a vonzódásod a konyhaművészethez?
Amióta az eszemet tudom, érdekel a főzés. Gyerekkoromban (pedig irtó válogatós voltam) minden játékom valamilyen formában a kajákról szólt. Gyurmasajtokat és gyurmafelvágottakat készítettem, homoksütit sütöttem, Legóból konyhát építettem. Mamával borsót pucoltam, tojáshabot vertem, aztán nem volt megállás! Jöttek a saját készítésű gyümölcstorták, házi gyúrt tészták és egyebek.

Mik azok a konyhai eszközök, amik nélkül elképzelhetetlen lenne az élet?
Kés, fakanál, habverő tulajdonképpen mindenre elég. De azért egy metálpiros KitchenAid robotgépet sosem utasítanék vissza!

Manapság tele van a média híres tévés szakácsokkal. Neked ki a kedvenced és miért?
Nagyon bírom Gordon Ramsay-t. Nem a kirakat-tévéműsorok miatt - bár a Masterchef első pár évadát nagyon szerettem - inkább a személyisége jön be. Meg a receptjei.
Idén nemzetközi konyhaforduló lesz, te melyik országot választottad és miért?
Belgiumot. Vacilláltam a francia és az angol konyha közt, végül itt kötöttem ki, kettő között valahol félúton. Legalábbis kedvenc detektívem, Poirot, ide hozott. Plusz van egy belga receptem, amit már régen ki szeretnék próbálni és ez erre egy kiváló alkalom!

Hogy viszonyulsz a többiek választásához? Mit gondolsz az olasz, a magyar, a spanyol és a thai konyháról?
Noémi merészségét külön díjazom! Bár Thaiföldön csak a turista-konyhát kóstoltam, de az nagyon bejött. Spanyolországról a frissesség jut az eszembe, szeretem a mediterrán térség egyszerű letisztultságát. Olaszországban még sosem jártam, de rajongok a finom rizottókért, ravioliért, házi gnocchiért. Megértem Elizabeth M. Gilbertet, hogy Itáliát választotta a dőzsöléshez. Hazánkban a zalai tájegységet különösen kedvelem, és hiszem, hogy van élet a pörköltön és a gulyáson túl is.

A másik ötlet a film vagy könyv ihletésű főzés lett volna. Van-e kedvenc étellel kapcsolatos jeleneted?
Eleve szimpatizálok azokkal az írókkal, akikről a könyveiken keresztül süt az ételszeretet. Arthur Herzog A kos jegyében című regényében olvasóként részt vehetünk egy tizenkét fogásos Zodiákus-lakomán. Bár analógiásan nem tökéletes a menüsor, de az ötlet azonnal magával ragadott. Holott mikor először olvastam, még semmi közöm nem volt a csillagokhoz. És ha film, akkor Gilmore Girls! Kávé, kávé, kávé - hamburgerrel!

Ha bárkivel a világon együtt ebédelhetnél, ki lenne az és miért?
A nagymamám sajnos nem igazán kóstolhatta meg a főztömet. Mire megtanultam valóban helyt állni a tűzhely mellett, ő már nem volt köztünk. Ő nem nagyon szeretett főzni, de enni igen és bátran kóstolgatott újdonságokat is. Szerintem ízlene neki a menüsor, amit kitaláltam!
Street food vagy fine dining?
Minőségi street food bármikor jöhet! Kimondottan fine dining étteremben Magyarországon még nem jártam, de üsse kő, szívesen végigennék egy degusztációs menüsort.

Mi volt az eddigi legemlékezetesebb éttermi élményed?
Életem egyik legemlékezetesebb kajája egy hamburger volt, Japánban egy, szinte Üvegtigris-szerű furgonból. Nem tudom, hogy valóban olyan különlegesen finom volt-e, mint ahogy emlékszem vagy csak nagyon éhesek voltunk, de szerintem az az élmény a többiek memóriájában is erősen horgonyt vetett.

Fontos-e számodra, hogy a partnered szeressen enni és/vagy tudjon főzni?
Hogy szeressen enni: alap. A főzőtudomány egyáltalán nem feltétel, azt szívesen magamra vállalom. De éttermet és bort jól tudjon választani!

Hogy néz ki számodra egy romantikus étkezés?
(Hogy tehettem fel ilyen kérdést??) Nem hiszem, hogy különösképpen romantikus alkat lennék. Finom étel, hozzáillő bor, kellemes beszélgetés - azt hiszem, számomra ennyi épp elég a hangulathoz.

Ha egyedül vagy, akkor is főzöl magadnak vagy rendelsz inkább egy pizzát?
Főzök. Vagy pizzát sütök. 😊

Mi alapján választasz bort a vacsorához és melyik a kedvenc borod?
Leginkább véletlenszerűen választok, szerencsére általában jól. A könnyedebb száraz borokat favorizálom, kimondott kedvencem nincs. Na jó, a rajnai rizling. És régóta keresek már egy tökéletes pinot noir-t.

Szerinted mitől lesz jó hangulatú egy közös étkezés?
Lásd romantikus étkezésre adott válaszom.

Lesznek-e a 2019-es évre vonatkozó újévi fogadalmaid?
Az első és legfontosabb, hogy végre folytatjuk a vacsoracsatát! Könyvírással kapcsolatban is vannak tervek, talán ebben az évben végre beérnek. Avalonnal pedig szeretném kipróbálni a mantrailinget. Nem fogadalom, de régi vágy: Skócia.

Névjegy

Név:
Eszter
Generáció:
X
Foglalkozás:
asztrológia-biznisz

korábbi bemutatkozó adatlap: Mezítláb a konyhában

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése